Sega dreamcast эмулятор привода

Вышел новый эмулятор Sega Dreamcast с высоким качеством эмуляции

Не так давно в этом году вышел совершенно новый эмулятор давно забытой приставки Sega Dreamcast который набирает популярность, а называется он Redream. Это довольно простой и удобный в использовании эмулятор, у которого качество эмуляции намного выше и лучше нежели у других эмуляторов, типа того же NullDC.

Однако данная новость для тех, кто не в курсе о данном эмуляторе и для кого он оказался в новинку. Прошу взять этот пункт во внимание, ради избежания недопонимания со стороны многих личностей.

Сам же эмулятор своим интерфейсом и дизайном напоминает другой эмулятор от другой консоли под названием PlayStation Portable, который называется PPSSPP. Здесь точно такой же простой интерфейс, и я бы сказал что даже ещё проще, всё довольно легко настраивается а в самом эмуляторе, в главном его окне, сразу появляется список игр, которые вы закинули в папку с эмулятором. Если же эмулятор не видит игры то достаточно ему указать путь к их расположению.

Лично я протестировал данный эмулятор с файтингом Mortal Kombat Gold, который является улучшенной версией Mortal Kombat 4, вышедший эксклюзивно на Sega Dreamcast в 1999 году. Результат оказался даже лучшим нежели у того же NullDC, последняя версия которого очень требовательная. Сама игра работает нормально и плавно, без лагов и тормозов, на моём-то ведре родом из 2007 года. Прошёл я данную игру раз 8 или где-то около того и особых проблем, которые мешали бы играть, не заметил. Но проблемы всё таки есть. Например, очень и очень редко бывает так что в игре пропадает музыка но звуки по прежнему присутствуют, но это как по мне мелочь ведь избавиться от этого бага с пропаданием музыки достаточно просто. Всё что нужно было сделать, это победить в текущем бою чтобы перейти на следующий и всё, музыка снова появится! И, если честно, то это единственная проблема с которой я столкнулся в данном эмуляторе. Однако да, я не гарантирую что и в других играх не будет своих проблем, ибо с другими играми для данной платформы я не тестировал данный эмулятор.

Читайте также:  Привод постоянного тока lenze

В общем, довольно удобный и качественный эмулятор Sega Dreamcast который я советую всем к ознакомлению, если вы ещё про него не знали! Ссылка на официальный сайт эмулятора, откуда его можно скачать, находится в источнике. Также учтите что, вы скачаете бесплатную версию эмулятора, где для сохранения игр будет доступен всего один слот. А чтобы разблокировать остальные слоты, вам нужно будет раскошелиться, задонатив разработчику эмулятора немного своих кровных.

Ниже можно посмотреть остальные скриншоты из данного эмулятора сделанные мной.

Источник

Запуск эмулятора игровой консоли DREAMCAST на PC

перевод demul 0.5.7 : 21.07.2012
Разработчик: Wind, CaH4e3, Ajax16384
Издатель: Demul ltd
Эмулятор: Dreamcast / Naomi / Naomi2 / Atomiswave / Hikaru / Gaelco
Язык интерфейса: английский, русский
Платформа: Windows XP, Windows 7 SP1 x32, x64
Сайт эмулятора demul

Подготовка к запуску:
1. Скачиваем и устанавливаем Demul 0.57: Demul-0.57.torrent [51.54 Kb] (cкачиваний: 8867)
2. Выбираем игру и скачиваем.

Перед запуском эмулятора необходимо удостовериться, что на компьютере установлены MVC++ Redistributable Package и самый последний DirectX.

Настройка плагинов: в зависимости от конфигурации вашего компьютера и формата образов выбираем следующие настройки:

Video plugin:
Если ваша видеокарта поддерживает DirectX11, то настоятельно рекомендуется выбрать плагин gpuDX11.

GD-ROM plugin:
Для запуска сжатых образов в формате CHD необходимо выбрать плагин gdrCHD.
Для запуска образов в формате CDI/GDI необходимо выбрать плагин gdrImage.

Далее нажимаем ОК и попадаем в главное окно эмулятора.
Заходим в «Config -> Video», чтобы перейти к настройкам графики.

Настройка Video: рассмотрим основные настройки видео:
Windows resolution: выбор предпочитаемого разрешения экрана.
Use Fullscreen: для работы эмулятора в полноэкранном режиме.
Aspect Ratio: настройка соотношения сторон.
Для широкоформатного экрана (1280×720, 1920×1080) необходимо выбрать пропорции 16:9, для экрана типа «квадрат» (800х600, 1024х768) — 4:3.

В главном окне эмулятора заходим в «Config -> GD-ROM» для настройки виртуального дисковода.

Настройка GD-ROM: нажимаем на кнопку Select, чтобы загрузить образ с игрой в виртуальный дисковод. Выбранный файл-образ будет отображаться в поле Image file —> ОК и переходим к завершающему этапу настройки эмулятора.

Завершение настроек: для запуска эмулятора требуется наличие файлов с настройками для Sound и Netplay.
Для создания настроек по умолчанию заходим в «Config -> Sound», «Config -> Netplay» и нажимаем ОК.
Для запуска эмуляции в главном окне эмулятора нажимаем «File -> Run Dreamcast»

  • Window resolution:разрешение окна.
  • Vsync: вертикальная синхронизация.
  • Use Fullscreen: использовать полноэкранный режим.
  • Aspect ratio: настройка соотношения сторон.
  • Stretch:растянуть изображение на весь экран, игнорируя соотношение сторон.
    4:3: установить пропорции изображения в формате 4:3.
    16:9: установить пропорции изображения в формате 16:9.
  • Internal resolution: настройка внутриигрового разрешения. Высокие настройки обеспечивают более качественное изображение, но снижают производительность.
  • Max layers: настройка максимального количества слоёв. Для большинства игр достаточно значения по умолчанию — 32. В некоторых случаях при проблемах с графикой необходимо повысить значение (например, для игры Nomal Soul). Увеличение значения может снизить производительность.
  • Shader effects: настройка шейдерных эффектов, которые различным образом влияют на изображение. Может снизить производительность.
  • 1-pass: применение первого шейдерного фильтра.
  • 2-pass: применение второго шейдерного фильтра. Позволяет комбинировать различные шейдерные эффекты или усилить обработку одного и того же шейдерного эффекта.
  • Hacks: читы
  • Disable Auto Sort: отключить автоматическую сортировку текстур. Может увеличить производительность, но в большинстве случаев приводит к проблемам с графикой.
  • Network Sort: может повысить производительность при использовании 32 слоёв и больше. Примечание: процесс компилирования шейдеров занимает некоторое время (требуется до 2 минут для 64 слоёв). В некоторых играх могут возникнуть проблемы с графикой.
  • Disable Opaque Modifier: отключение теней на непрозрачных текстурах. Может повысить производительность для владельцев слабых видеокарт в некоторых играх, например Dave Mirra Freestyle BMX.
  • Disable Translucent Modifier: отключение теней на полупрозрачных текстурах. Может повысить производительность для владельцев слабых видеокарт
    в некоторых играх,
    например Jet Set Radio.
  • Rotate: настройка поворота изображения.
  • 0: не поворачивать изображение.
  • 90: повернуть изображение на 90 градусов.
  • 180: повернуть изображение на 180 градусов.
  • 270: повернуть изображение на 270 градусов.
  • Disable auto rotate: отключить автоматическое поворачивание изображения.
  • Disable Sound: отключить звук.
  • Disable CDDA: отключить проигрывание музыки в формате CDDA.
  • Disable DSP: отключить DSP. Отвечает за обработку звука, например делает звук более объёмным.
  • Record Sound: включить запись звука.
  • Buffer size: настройка размера буфера.
  • Image file: путь к файлу-образу с игрой.
  • Select: выбрать файл-образ с игрой.
  • Eject: извлечь файл-образ из виртуального дисковода.
  • Popup this window before start emulation: открывать это окно перед запуском эмуляции.
  • Enable netplay: включить возможность сетевой игры.
  • Disable players swap: исправляет проблемы с управлением для игровых автоматов Sega Model 3.
  • Override emulator name: включение данной опции позволяет обойти ограничения серверов kaillera.
  • Dreamcast: настройка управления для эмуляции Dreamcast.
  • Arcade: настройка управления для эмуляции игровых автоматов.
  • System Board: настройка служебного управления для игровых автоматов.
  • Global / hot keys: Общее / настройка горячих клавиш
  • Save State: настройка клавиши для быстрого сохранения.
  • Load State: настройка клавиши для быстрой загрузки.
  • Next State: настройка клавиши переключения на следующий слот для быстрого сохранения/загрузки.
  • Prev State: настройка клавиши переключения на предыдущий слот для быстрого сохранения/загрузки.
  • Dead Zone: настройка мёртвой зоны.
  • Video Plugin: выбор плагина видео.
  • Sound Plugin: выбор плагина звука.
  • GD-ROM Plugin: выбор плагина дисковода.
  • gdrCHD: для запуска сжатых образов в формате CHD.
  • gdrDemul: для запуска дисков Dreamcast с помощью дисковода ПК.
  • gdrImage: для запуска образов в формате CDI/GDI.
  • Multi-threaded GD-ROM mode (need restart): многопоточный режим GD-ROM
    (для применения опции требуется перезапустить эмулятор).
  • Netplay: настройки сетевой игры.
  • Activate BBA (need install OpenVPN): активировать BBA
    (для работы необходимо установить OpenVPN).
  • Control Plugin: выбор плагина управления.
  • Plugin path: путь к каталогу с плагинами.
  • Roms and Bioses paths: настройки путей к файлам ROM и BIOS.
  • Nvram path: путь к каталогу с Nvram.
  • Port A/B/C/D: выбор устройства для порта A/B/C/D.
  • NONE: устройство отсутствует.
  • Controller: геймпад.
  • Keyboard: клавиатура.
  • Lightgun: световой пистолет.
  • Mouse: мышь.
    Подключение дополнительных аксессуаров:
  • NONE: устройство отсутствует.
  • VMS: модуль карты памяти.
  • VMU: модуль карты памяти с экраном (Visual Memory Unit).
    В некоторых играх, например, Resident Evil, на экране отображается здоровье персонажа и количество боеприпасов.
  • PURUPURU: модуль вибро отдачи.
  • vms00.bin: файл, в котором хранятся данные карты памяти
    (находится в каталоге memsaves).
  • Edit: открыть редактор карты памяти.
  • VMU Screen Disable: отключить экран VMU.
  • Create VMS: создать карту памяти.
  • Select VMS: выбрать карту памяти.
  • Format VMS: форматировать карту памяти.
  • Dreamcast BIOS:настройки BIOS для эмуляции Dreamcast.
  • Naomi BIOS: настройки BIOS для эмуляции игровых автоматов Naomi.
  • Hikaru BIOS: настройки BIOS для эмуляции игровых автоматов Hikaru.
  • CPU Mode: режим эмуляции процессора.
  • Interpreter: интерпретатор.
  • DynaRec: динамический рекомпилятор.
  • Video Mode: режим вывода изображения.
  • Naomi Mode: настройки эмуляции для игровых автоматов Naomi.
  • LLE MIE: использовать низкоуровневую эмуляцию MIE.
  • 15Khz: переключение вывода режима видеосигнала.
    Требуется для запуска некоторых игр.
  • 31Khz: переключение вывода режима видеосигнала.
    Требуется для запуска некоторых игр.
  • Dreamcast Region/Broadcast: настройки региона и стандарта изображения.
  • Run Dreamcast: запустить эмуляцию Dreamcast.
  • Run Naomi/Naomi2: запустить эмуляцию игровых автоматов Naomi/Naomi2.
  • Run Atomiswave: запустить эмуляцию игровых автоматов Atomiswave.
  • Run Hikaru: запустить эмуляцию игровых автоматов Hikaru.
  • Run Gaelco: запустить эмуляцию игровых автоматов Gaelco.
  • Reset: перезапустить эмуляцию.
  • Pause: приостановить эмуляцию.
  • Stop: остановить эмуляцию.
  • Save States: выбор слота для быстрого сохранения/загрузки.
  • Exit: закрыть эмулятор.

    Запуск игры:
    1. Запускаем Demu (проверяем, что в настройках раздела GD-ROM режим gdrImage)
    2. Конфигурация —> GD-ром —> select
    3. Выбираем образ с игрой (cdi, mds, ccd, nrg, gdi, cue)
    4. файл —> запуск Dreamcast
    5. Если всё удачно нам понадобятся сэйвы
    Настройка карты памяти для сохранений игр

    Источник

    RetroGamesUltra

    One Nerd’s Journey

    SEGA Dreamcast GDEMU installation and setup

    IMPORTANT: Doing any of the modifications on this page, especially the one to the power circuit, are entirely at your own risk.

    My waned love for the Dreamcast was recently rekindled due to a desire to play Crazy Taxi. I connected it all up, and got my games out. Alas, the Crazy Taxi disc was missing. As I have a launch model, it runs backups without needing a boot disc, but I had to wait while the burn took place, and then cross my fingers that it was successful. I used to have a fairly good original game collection, but sold a lot of them long ago (the most familiar of woeful tales to so many of my generation). Most of the games I sold are obviously the ones I want to play, too. My PAL version of Rez was parted with during a desperate period of my life for about a tenner. Oh, the regret!

    Not only are the optical discs themselves deteriorating, but the laser units in the GD drives also have a finite lifespan, and repairing them could become costly, if parts even keep being made. Burning fresh copies of games solves the first problem, but not the latter. Step in, GDEMU…

    A word on clones:

    …or in this case, step in GDEMU clone. I’m not going to get too deep into the politics of this; I know clones are a shady industry, and suck for the originator of GDEMU. I’m also a creative, and have seen my work plagiarised so that somebody else gained commercially. It’s not a good feeling, but one has to move on, and accept that it will happen. As individuals, we don’t have the legal means to fight every wrong against us. I couldn’t let it stop me creating, but everyone is different. We live in a capitalist world, and cloning in different contexts has been happening for as long as humans have been making stuff (flint arrowhead, anyone?). That’s not justification for it, but it always has, and always will happen. It’s just that our modern understanding of intellectual property is vastly different and more developed than that of our ancestors.

    That said, if you want to buy one from the inventor, he opens pre-order queues periodically, and the official site can be found here . Indeed, the installation pages he has helped me out, so do visit it. And like I say, if while you’re there your moral compass settles, please do support him and buy an original.

    As a small concession to the creator, I won’t link to the one I bought, but if you want one, you’ll be able to find listings easily enough.

    EDIT (June 2020): You almost certainly know this, but the same person who makes the GDEMU makes the Rhea/Phoebe boards for the SEGA Saturn. I managed to secure a genuine Phoebe from his last round of pre-orders, so balance in the universe has been restored! You can read my install guide for that, here .

    Now, on with the installation…

    Do you have the right Dreamcast:

    IMPORTANT: There are different models of Dreamcast, and the GDEMU will ONLY work with the VA1 model (also known as the second generation). The easiest way to tell if yours is a suitable model, is to look for a number 1 in a circle on the label on the underneath of your Dreamcast, like this:

    Most second generation models also have a black plastic fan that you can see through the vent grills on the side, whereas first gen machines have metal fans.

    If you suspect the case might not belong to the board inside for some reason, you can also verify it by looking for a 1 in a circle on the board attached to the joypad ports, like this:

    Finally, you can confirm a VA1 model by the 3.3V stamped on to the metal plate of the GD-ROM drive assembly, as seen here:

    Disassembly:

    Ignore the state of the Dreamcast, this is my spare (I’ll be leaving my original launch day machine intact), and I’ve spray-painted it! I never usually advocate paint-jobs on hardware (unless it’s to restore original colours, as I did for my Atari 800XE ), but this was really yellow and grimy. Picture of what it looks like at the end!

    First of all, turn the Dreamcast upside down and remove the modem by pushing gently in on the ridged thumbgrip, and sliding out.

    With the modem removed, unscrew the four corner case screws:

    Holding the two halves of the case together, turn the Dreamcast back the right way up and gently lift off the top cover.

    This is a good time to check the capacitors for visual signs of expansion. Mine were fine, but knowing the battery had died, I changed the soldered-on one for a holder for ML2032 batteries (ML2032 are rechargeable, so CR2032 batteries (which are not rechargeable) should NOT be used), and I also changed the orange power LED for a blue one while I was in there. To do those mods are VERY simple – and just require very basic soldering skills.

    Next step is to remove the drive assembly. Unscrew the three holding screws:

    Now, without twisting or tilting the unit, and holding either the metal cage, or the smooth black plastic outer wall, lift the unit straight up and out. The pin connector is bottom-right as you look at the picture above, close to the screw hole. You’ve now exposed the connector:

    Installation:

    Put the two plastic standoffs into the top edge of the GDEMU board, before lowering it into place. The instructions for the original GDEMU say that the bottom-left hole needs an M3 20mm screw with button- or pan-head. This would work, but you’d need an appropriate standoff (which I didn’t have). Also, my clone board didn’t come with a screw for that hole at all, but – and I do this often – Blu-Tack makes for a great temporary support until you can find the right part! Again, try not to twist, tilt, or bend the board as you lower it.

    With the 3D-printed tray I fitted (see later in this post) I found a solution.

    At the end of this post I’ve put details of the 3D-printed ‘tray’ I’ve installed. There are a variety of designs people have created – I’ve gone for one with integrated SD card storage slots. That will allow me some degree of easy categorisation of GDI files on different cards.

    Put the lid back on your Dreamcast, carefully turn it over, and put the four corner screws back in. You can slide the modem back in now, too.

    Keep the GDROM drive safe, and particularly the screws!

    Optional (but recommended) power modification:

    With the GD-ROM gone, the 12V rail that powered it is no longer having that draw on it, so can output up to 14V, causing your Dreamcast to get very, very hot, and may shorten the lifespan of components. The 3D printed tray I’m fitting will help airflow, but if you’re not fitting one, some people recommend you put in some paper to help the fan draw air correctly over the PSU, as can be seen in this crude example . To rectify this effectively, a simple mod adding some resistors will bring the voltage back down. This information originally came from this post , and at 01:40 in the second video down the page, you can see where it needs to go. Further discussions with two awesome people, one an electronics expert, have made me alter the modification slightly. He advised that a 300ohm 1/4W resistor isn’t really going to cut the mustard as it will itself get too hot. If you’re going to go for a single resistor, 1W is better. Further to that, 330ohm is better than 300ohm as it will lower the amperage output, and that’s what’s going to make more difference to the heat generation. Even better than that is three 1Kohm 1/4W resistors in parallel (creating a resistance of 333.33ohm), as the load is shared between the three.

    Software and SD card preparation / filling:

    You’ll need an SD/SDHC card, or Micro SD/SDHC card with an adapter. Good quality cards are recommended, and I’ve had success with the SanDisk Ultra cards as pictured above. The official technical requirements for the cards are:

    SD: 512MB, 1GB, 2GB
    SDHC: 4GB, 8GB, 16GB, 32GB

    4GB SD cards are NOT supported. I use a 64GB card with no problems, and others have used 128GB successfully, too.

    Ensure your card is formatted as FAT16 for capacities up to and including 2GB, and FAT32 for 4GB and above. Lots of SDHC cards will come pre-formatted as ExFAT so will need to be reformatted. The SD Association’s own software will auto-format to ExFAT and so you may need to use alternative software, or just directly from your OS.

    You can fill your card manually (see instructions on the official site ), but by far the easiest way is with a piece of Windows software called GDEMU SD Card Maker. You can click here to download version 1.10. Supported file formats of GDEMU are GDI, CDI, CCD+IMG+SUB, MDS+MDF, and ISO. I’ve successfully used GDI files in folders (they must be in folders) and CDI files, but haven’t tried any others.

    One thing to bear in mind is that GDI files (and their associated folder of contents) can be an entire rip of a GD-ROM, so the file size once on your SD card will be just over 1.1GB each. These can be trimmed with other software, or many CDI files only have data actually used so will be smaller, but some may not work. I use original GDI rips to try and achieve the highest compatibility I can, and SD cards are cheap enough at the moment that I don’t mind having multiple cards to fit on the games I want.

    When you open SD Card Maker, the first thing to do is make sure that your SD card is showing as the corresponding system drive letter in the top left. Next, tick the ‘Menu’ checkbox in the bottom right. This runs a patch that can prevent the game list from taking a long time to appear on your Dreamcast. Sometimes it works, sometimes it doesn’t!

    Next, add your games. You can either press the green plus symbol in the top right to add via a file browser, or you can just drag and drop files into the list.

    At the top right of the window you’ll see ‘Free Space’, telling you the capacity of your SD card, and just underneath, ‘Free Space After’, telling you the free space that would be left on the card if you finalised it with whatever is currently in the game list.

    Two things to note on file naming and ordering. You can reorder them by:

    1. Using the green up and down arrows to move the selected title up or down one step at a time.
    2. Drag a title and drop it where you want it to be.
    3. Click on the ‘Name’ header to sort the entire list alphabetically, A-Z, or Z-A.
    4. You can add an empty folder using the blue folder with a white ‘+’ icon on it which will act as a separator, so that you can group titles.

    NOTE: At this stage, some names will be different to the folder name (or filename in the case of CDIs) that you added. In the worst cases, when the files have not been tagged you will see a blank entry in the list, or they may be tagged with something they were built from, for example a homebrew game may have used an Official Dreamcast Magazine coverdisc as its basis and may still have that tagged name! You cannot rename titles in this section of the application, but in the next you can, so its important that you make a note of which position your titles are in so that you can name them appropriately in the next step. In addition, be sure to place the titles where you want them to be AFTER you have renamed them in step 2, as you can’t reorder them there.

    Once you’ve put what you want on the card, and sorted them appropriately, click the big ‘SAVE’ button in the bottom right.

    You will be asked if you want to customise your menu. If you want to rename any of the titles, then say yes. To rename, click into the name field and overtype. IMPORTANT: The software will place a new item, ‘GDMENU’ at position 01. Leave that as it is. When you’re finished, click DONE.

    The software will fill your card:

    Once it’s finished, you should see this message:

    The first time I did it I got an error message like this:

    I believe this was down to my antivirus software – creating an exception in its block list seemed to fix it. In any case, this error does not impact the SD card in any way, that is OK to use even if you see this message.

    Within the SD Card Maker folder, you’ll find a readme for the GD MENU software that it installs on your card, and is what you see when you boot the Dreamcast. I highly recommend reading it as it gives key combos for resetting the system and information on region settings / VGA output, and it can be found here: GDEMU_SD > data > files > readme.txt. I’ve also made it available at this link.

    As a TL:DR, though, two useful bits of info: In-game reset, hold A+B+X+Y+START. Some games will make this first reset to their menu, and you do it again to go back to GD MENU. The other is that the software skips the BIOS region check, so in almost all cases, it doesn’t matter if your game files are PAL or NTSC, the system will play them with no specific patching required.

    3D-printed tray:

    As mentioned earlier, rather than leave the board ‘bare’ inside the DC (where it can be easy to drop and lose the SD cards inside the case!) I had this tray made. The creator has options for SD slots on the left, right, or none, and it also mimics the shape of the original GD-ROM drive to try and create the original airflow for cooling. The storage slots are great, and it gives it a nice, purpose-built look. I’m just sad I’d already ordered it in white before I decided to spray the DC!

    That annoying bottom left hole? Now there’s a built-in standoff on the tray, an M3 16mm with the bottom half of a screw cover (like those used on car registration plates) acting as a spacer was a perfect fit.

    And for those interested, here’s what it looked like after the spray job and LED change!

    Here’s my untouched launch-day model next to the sprayed one:

    Источник

  • Оцените статью
    Авто Сервис